دانلود کاتالوگ
  درباره مدرس آموزش ها
آموزش وی بی
آموزش سی شارپ
آموزش ای اس پی سایر آموزش ها
نظرات کاربران
 دانلود کاتالوگ درباره مدرس آموزش
توجه مهم : آموزش های بازی سازی قابل دانلود نمی باشند حتی با خرید اشتراک

آموزش سی شارپ  C# ,#C کامیشا

آموزش رایگان ساخت بازی در unity - یونیتی

آموزش رایگان ساخت بازی کامیشا،آموزش رایگان بازی سازی,آموزش رایگان یونیتی,آموزش رایگان unity


 با مجموعه های آموزشی کامیشا ساخت بازی فقط یک آرزوی دست نیافتنی نیست ....
درباره مدرس آموزش ها
مدرس : مهندس زنجیران
سلام:
بنده زنجیران هستم و با آموزش های ساخت بازی یونیتی در خدمت شما خواهم بود.
آموزش بازی سازی بنده در محیط یونیتی خواهد بود.
 در روش بازی سازی ما شما از سریع ترین راه که نتیجه حرفه ای را به دنبال دارد که نتیجه تحقیق بسیار ماست می توانید بدون درگیر شدن با کدنویسی و سائل تئوریک که لزومی چندانی در روند بازی سازی ندارند را میتوانید آموزش ببینید.
دیگر نیازی نیست که برای ساخت بازی های اول شخص انیمیشن اسلحه بسازید کافیست مدل اسلحه خود با هر ظاهری را داشته باشید

- نیازی به تنظیمات اسلحه در ساخت بازی ندارید با چند کلیک حرفه ای ترین اسلحه را تنظیم کنید و ساخت بازی خود را به پایان ببرید.
- نحوه کپچر کردن مدل های اسلحه با کیفیت کال آف دیتوی (Call of Duty) و خروجی گرفتن را آموزش ببینید.
- صدا گزاری اسلحه خود را انجام دهید.
- اسلحه های دلخواه را به بازی تان اضافه کنید و در دست شخصیت اول بگذارید.

 ای اس پی|asp|کامیشا
 
روش کاری ما به صورت گام به گام است. بنده خودم شخصا کتاب های زیادی را به صورت تئوریک در مورد مایا و مکس خواندم اما به هیچ نتیجه ای نرسیدم تا اینکه یک کتاب چند ده صفحه ای گام بگام که به صورت عملی کار با مکس و مایا را نشان میداد آشنا شدم و در چند ساعت کار کردن با مکس را یاد گرفتم.

ای اس پی|asp|کامیشا

پس این روش را انتخاب کردیم تا شما بدون درگیر شدن با مسائل تئوریک به صورت عملی و گام به گام بازی سازی را یاد بگیرید با قلق ها و روش های خاص مولف ما که همیشه ساده ترین، نزدیک ترین و حرفه ای ترین نتیجه را ه دنبال دارد مسائل تئوریک جایی در بازی شما ندارند این عمل شماست که کاربر از آن استفاده خواهد کرد!!! جای مسائل تئوریک ذهن شماست نه در بازی شما. همچینین شما میتوانید تئوریک بازی سازی اول شخصا بعدا به صورت اطلاعات عمومی بخوانید که همه جای دنیا به هر زبانی یافت میشود اما تجربه...پیش ماست
 
در آینده آموزش خواهید دید که چگونه و با چند کلیک بازی خود رابه اندروید پورت کنید و بدون اینکه کنترل بازی را از ابتدا بنویسید حرفه ای ترین کنترل لمسی را با چند کلید به بازی خود اضافه کنید که اینها همه با روش ها و قلق هایی که ما مدت زمانی را روی آن کار کرده ایم امکان پذیر است.
 درباره مدرس آموزش ها
 
در این آموزش ها ما از موتور بازی سازی یونیتی (Unity 3D) استفااده کرده این موتوری که در عرض چند سال جزء پرطرفدار ترین انجین های بازی سازی شده است که با پشتیبانی از پلتفرم های رایج(تقریبا همه) آن میتوانید بازی های خود را برای تمامی دستگاها به سادگی خروجی بگیرید.


درباره یونیتی

موتور بازی ساز یونیتی یکی از قدرتمندترین موتورهای بازی سازی است که طی چند سال اخیر به دلیل رشد کمی و کیفی در ارائه امکانات توانسته است مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. این موتور از زبان های برنامه نویسی c# ، javascript و boo پشتیبانی می کند و قادر است برای پلتفرم های ویندوز، مک،لینوکس،آی اُ اس،آندروید،وب و فلش خروجی  بازی بدهد همچنین بازی های چندنفره و شبکه ای را نیز پشتبانی می کند.

Unity 3D یکی از محبوبترین موتورهای ساخت بازی های رایانه ای است که کاربران مبتدی و حرفه ای از این موتور برای طراحی و ساخت اولین بازی های سه بعدی خود استفاده می کنند . برای شما علاقه مندان به صنعت بازی سازی ، مجموعه ای از ویدئوهای آموزشی مربوط به ساخت بازی با استفاده از نرم افزار Maya  و Unity 3D را آماده کرده ایم که با کمی تمرین می توانید اولین بازی خود را از Unity 3D export کنید ! این آموزش ها نحوه ی ساخت  بخش های مختلف بازی را به صورت تصویری برای شما شرح می دهند . داشتن نرم افزارهای ذکر شده برای تمرین ضروری می باشد .

 
آموزش ساخت بازی در سطوح مختلفی تولید شده است که برای مشاهده توضیحات بیشتر روی عنوان هر سطح کلیک کنید

آموزش ساخت بازی ماشین برای اندروید در unity:


آموزش انیمیشن شخصیت با unity:


آموزش ساخت بازی ماشین مسابقه با unity:


آموزش ساخت بازی شخص اول ( Fps ) در unity:


آموزش کاربرد مایا در ساخت بازی و در unity:


آموزش مفاهیم ساخت بازی با unity 4:


آموزش مفاهیم ساخت بازی با Unity 5:



یونیتی

(به انگلیسی: Unity)
جزو چهار موتور بازی ساز بزرگ می‌باشد که البته روز به روز در حال پیشرفت است، طی چند سال اخیر بسیاری از بازی سازان به سمت این موتور گرایش پیدا کرده‌اند، حتی در داخل کشور نیز بسیاری از شرکت‌های بازی سازی این موتور را به عنوان موتور بازی ساز خود انتخاب کرده‌اند و در حال ساخت بازی با این موتور بازی ساز هستند. ساخت بازی با این موتور بازی ساز بسیار ساده است چرا که بیشتر کار در محیط ویژوال انجام می‌شود، یعنی حدود ۸۰ درصد کار بدون کدنویسی انجام می‌شود و تنها حدود ۲۰ درصد کار کدنویسی است، که این موضوع باعث جذب بسیاری از کاربران علاقه‌مند به بازی سازی شده است که علم زیادی در برنامه نویسی ندارند.
 

ویرایشگر اسکریپت

این موتور بازی ساز از نرم‌افزار مونو که یک نرم‌افزار متن باز ویرایشگر زبان‌های برنامه نویسی است به عنوان ویرایشگر زبان برنامه نویسی استفاده می‌کند، این نرم‌افزار بسیار قدرتمند است و کاملاً با موتور بازی ساز یونیتی هماهنگ شده است، مهمترین قابلیت‌های این نرم‌افزار در لیست زیر معرفی شده است

  • پیشنهاد دهنده خودکار کلمات
  • سیستم دیباگینگ پیشرفته
  • پشتیبانی کامل از زبان سی شارپ

زبان برنامه‌نویسی

یونیتی از جمله موتورهای بازی ساز است که می‌تواند از زبان‌های برنامه نویسی معروف پشتیانی کند، زبان‌های برنامه‌نویسی سی‌شارپ (C#.netجاوااسکریپت و زبان برنامه‌نویسی بو که یک زبان از خانواده زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌باشد در یونیتی قابل استفاده هستند. زبان سی‌شارپ (C#.net) یکی از قدرتمندترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که قابلیت شی گرایی دارد و به واسطه این قابلیت، قابلیت‌هایی همچون ارث بری را نیز دارا می‌باشد، این قابلیت‌ها در پروژه‌های بزرگ برنامه‌نویسی بسیار سودمند هستند.

آبجکت‌ها و مدل‌ها

یونیتی قابلیت پشتیبانی از بسیاری از فایل‌های سه بعدی را دارد که از جمله آنها می‌توان به نرم‌افزارهای زیر و فایل‌های خروجی آنها اشاره کرد:

اما فایل‌های FBX فایل‌های اصلی مورد استفاده یونیتی است که برای مدل‌های متحرک استفاده می‌شود، این فایل توسط بسیاری از نرم‌افزارهای سه بعدی مانند تری‌دی‌مکس و مایا تولید می‌شود.

همچنین یونیتی قابلیت استفاده از بافت با پسوند jpg ،png ،dd ،psd و… را دارد.

شیدر

یونیتی بطور پیش فرض ۴۰ شیدر که بیشترین استفاده در بازی‌های روز را دارند همراه خود دارد، به عنوان نمونه می‌توان تعدادی از آنها را نام برد: Depht of field،Soft Particle،Glow،Specular،Bump Mapping،Paralax Mapping،Glass Shader.

اگر این شیدرها برای شما کافی نبود، شما می‌توانید به راحتی شیدر خود را بنویسید، این کار در یونیتی به وسیله Shaderlab که زبان CGو GLSL را پشتیبانی می‌کند انجام می‌شود.

عوارض زمین

یکی دیگر از قابلیت‌های یونیتی ایجاد عوارض زمین به صورت ویژوالی می‌باشد، این قابلیت کاربر را قادر می‌سازد تا سریع و ساده زمین و عوارض آن مانند پستی و بلندی را ایجاد کند، همچنین کاربر می‌تواند با استفاده از قلم، بافت گذاری و ایجاد آبجکت‌های گوناگون مانند درختان بر روی زمین را به راحتی انجام داد.

فیزیک

یونیتی از موتور فیزیکی PhysX محصول شرکت ان‌ویدیا استفاده می‌کند.

فیزیک در بازی وظیفه شبیه‌سازی جرم، اصطکاک، مقاومت هوا و سرعت را به عهده دارد، در یونیتی علاوه بر اینها فیزیک وظیفه شبیه‌سازی، لباس (پارچه)، اجسام نرم، اجسام سخت، اتصالات وشبیه ساز اتومبیل را بر عهده دارد.

اجسام سخت(Rigidbodies)

زمانیکه از این قابلیت برای آبجکت‌ها در بازی استفاده می‌کنیم، می‌توانیم به راحتی به جسم نیرو وارد کنیم یا آن را به چرخش در آوریم که این عملیات به وسیله اسکریپت نویسی قابل کنترل هستند.

شبیه‌ساز اتومبیل

یونیتی این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا کاربران بتوانند بسیار ساده و سریع فیزیک مورد نیاز برای شبیه‌سازی حرکت اتومبیل را ایجاد کنند.

نور پردازی و سایه

نور و سایه در یونیتی کاملاً پویا است، قابلیت‌های استفاده شده در یونیتی باعث شده است تا بدون نگرانی از افت میزان فرم، از بهترین حالت نور و سایه استفاده کرد. به وسیله میان افزار Beast می‌توان پس از ایجاد محیط بازی و نورپردازی‌ها در بازی یک lightmap کلی از محیط ایجاد کرد که این کار باعث بالا رفتن کیفیت سایه در بازی می‌شود، این میان افزار باعث می‌شود تا سایه‌ها و نورها تنها در فضای نمایش داده شده توسط دوربین ایجاد شود و بقیه محیط که در دید دوربین نیست مورد پردازش قرار نگیرد، این امکان در بسیاری از موتورهای گران‌قیمت بازی ساز نیز موجود است.

رندرینگ و افکت‌های تصویر

یونیتی از میان افزار نیم‌سایه برای رندر کردن تصاویر استفاده می‌کند، نیم‌سایه یک میان افزار برای کنترل رندر است که برای بهبود عملیات رندر از تکنولوژی Occlusion Culling استفاده می‌کند و با این کار بازدهی بی نظیری در رندر ایجاد می‌کند، این میان افزار هم اکنون با پلتفرم‌های ایکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳ و PCسازگاری دارد. Occlusion Culling یکی از بهترین و معروفترین تکنولوژی‌های برای بالابردن فریم ریت بازی هاست، در صورتی که بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن Occlusion Culling را تعریف کنیم باید بگوییم هر چیزی که در دید دوربین است رندر می‌شود و تمام اجسامی که در خارج از دید آن هستند مورد پردازش قرار نمی‌گیرند، همین تعریف ساده نشان می‌دهد که این تکولوژی باعث بازدهی بسیار بالایی خواهد شد. همچنین یونیتی به طور پیش فرض بسیاری از افکت‌های مورد نیاز دوربین در بازی را به همراه دارد که استفاده از این افکت‌ها باعث بالا رفتن کیفیت تصویر در بازی می‌شود، دوتا از مهمترین آنها عبارتند از:

Screen Space Ambient Occlusion (SSAO) image effect: این اسکریپت زمانی که بر روی دوربین استفاده شود باعث ایجاد سایه ناشی از نزدیکی دو جسم به یکدیگر به صورت realtime می‌شود که در زیبا تر جلوه دادن بازی بسیار مؤثر است.

Depth of Field Image Effect: ای اسکریپت باعث شبیه‌سازی لنز دوربین می‌شود به طوری که منطقه‌ای از دید دوربین واضح و بقیه مات می‌باشد، این افکت باعث طبیعی تر شدن دید دوربین می‌شود.

در زیر لیستی از افکت‌ها آمده است:

  • Blur image effect
  • Bloom and Flares Image Effect
  • Color Correction Curves image effect
  • Color Correction image effect
  • Contrast Enhance image effect
  • Contrast Stretch image effect
  • Crease image effect
  • Depth of Field Image Effect
  • Luminance Edge Blur image effect
  • Edge Detection image effect
  • Edge Detect Normals image effect
  • Fisheye image effect
  • Glow image effect
  • Grayscale image effect
  • Motion Blur image effect
  • Noise image effect
  • Sepia Tone image effect
  • Screen Space Ambient Occlusion (SSAO) image effect
  • Sun Shafts image effect
  • Twirl image effect
  • Vignetting Image Effect
  • Vortex image effect

صدا در یونیتی

یکی از بخش‌های بسیار مهم در ساخت بازی صداگذاری می‌باشد، شرکت‌های بزگ بازی سازی مبالغ زیادی را صرف ساخت موسیقی بازی می‌کنند، پس این بخش را باید در بازی‌ها بسیار جدی گرفت. موتور بازی ساز یونیتی از فرمت‌های ogg، wav، aif، mp۳ پشتیبانی می‌کند اما برای اینکه صدای بازی بر روی تمامی پلتفرم‌ها اجرا شود بهتر است از فایل‌های mp۳ در صدا گذاری بازی استفاده شود. Audioclip بخش اصلی صدا گذاری در یونیتی است که از audiosourceها استفاده می‌کند، یه این نحو که ابتدا یک audiosource برای یک شی در بازی ایجاد می‌کنیم و بعد با استفاده از audioclip آن را کنترل می‌کنیم.

using UnityEngine;
using System.Collections;
 
public class example: MonoBehaviour {
public AudioClip impact;
void OnCollisionEnter() {
audio.PlayOneShot(impact);
}
}

در مثال، impact یک متغیر از نوع Audioclip می‌باشد که یک Audisource در آن قرار دارد، این اسکریپت اگر به یک شی نسبت داده شود، آن شی پس از برخورد این صدا را برای یک بار پخش می‌کند، مثلاً اگر این اسکریپت را به فشنگ (تیر) نسبت دهیم، تیر به محض برخورد با یک جسم دیگر این صدا را برای یک بار پخش می‌کند.

سیستم ذرات

اصولاً کار سیستم ذرات ایجاد جلوه سه بعدی از تصاویر دو بعدی است، که در یونیتی از سه بخش زیر تشکیل شده است.

  • Particle Emitter
  • Particle Animator
  • Particle Renderer

این قابلیت برای ایجاد آتش، دود، آبشار یا آبنما و از این قبیل جلوه‌های سه بعدی استفاده می‌شود، که این کار توسط به حرکت در آوردن تصاویر دو بعدی در زوایا و مسیرهای گوناگون انجام می‌شود. همچنین می‌توان برای ذرات قابلیت برخورد را نیز تعریف کرد، یعنی می‌توان برخورد ذرات با دیگر اجسام در محیط بازی را کنترل کرد که تمامی قابلیت‌های سیستم ذرات در یونیتی به وسیله اسکریپت نویسی قابل کنترل است.

پلتفرم‌های خروجی

یونیتی یک موتور بازی ساز چند پلتفرمه است، یعنی می‌تواند برای بسیاری از پلتفرم‌های موجود بازی را ایجاد کند. امروزه تنها حدود ۵ درصد کاربران بازی‌ها را بر روی کامپیوترهای شخصی اجرا می‌کنند و سهم بسیاری به کنسول‌های بازی و موبایل و وب می‌رسد. یونیتی برای پلتفرم‌های زیر خروجی ایجاد می‌کند:

تقریباً می‌توان گفت که یونیتی برای تمامی پلتفرم‌های موجود خروجی بازی تولید می‌کند، که از لحاظ تجاری بسیار مهم است به خصوص اجرای بازی بر روی وب و به صورت چند کاربر (network) که باعث جذب کاربران بسیار می‌شود، تعدادی از بازی‌های موجود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک توسط موتور بازی ساز یونیتی ایجاد شده است.

از جمله بازی‌های ساخته شده برای وب توسط یونیتی می‌توان به بازی‌های زیر اشاره کرد:

به زودی یونیتی خروجی به صورت فلش با پسوند فایل اس دبلیو اف را نیز به خروجی‌های خود اضافه خواهد کرد که این باعث می‌شود تا هر پلتفرمی که پخش کننده فایل‌های فلش را دارد بازی‌های خروجی گرفته شده از یونیتی را اجرا کند و این انقلابی در بازی‌های سه بعدی خواهد بود.

منابع آموزشی

یکی از برتری‌های موتور بازی ساز یونیتی داشتن فایل راهنما بسیار قدرتمند است، این باعث می‌شود تا برنامه نویسی با یونیتی بسیار سریع و راحت انجام شود، این فایل راهنما به همراه یونیتی پس از نصب به صورت آفلاین در دسترس برنامه نویس قرار می‌گیرد و تقریباً تمامی کلاس‌ها و متدهای مورد استفاده یونیتی را به همراه مثال کاربردی به سه سی شارپ، جاوااسکریپت و بو (BOO) را دارد. همچنین در سایت یونیتی قسمت‌هایی برای پشتیبانی برنامه نویسی در نظر گرفته شده است که در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توان به آنها مراجعه کرد. چندین شرکت ساخت فیلم آموزشی برای موتور بازی ساز نیز ساعت‌ها فیلم آموزشی ساخته‌اند، همچنین کاربران بسیاری در زمینه آموزش یونیتی فیلم ساخته و یا مقاله نوشته‌اند که تمامی آنها در اینترنت قابل دسترسی است.

قیمت

موتور بازی ساز یونیتی با توجه به قابلیت‌های بسیاری که دارد دارای قیمت مناسب و ارزانی است، که این خود یکی از دلایل روی آوردن بازی سازیان به این موتور بازی ساز شده است. این موتور بازی ساز در دو نسخه رایگان و غیر رایگان یا حرفه‌ای عرضه می‌شود، قیمت نسخه حرفه‌ای حدود ۱۵۰۰ دلار می‌باشد که البته برای بار اول باید این مبلغ را پرداخت کرد و برای نسخه‌های جدید تر نیازی به پرداخت دوباره نیست بلکه تخفیف بسیاری برای نسخه‌های بعدی به مشتری داده می‌شود. همچنین می‌توان به صورت ماهیانه با پرداخت ۷۵ دلار لایسنس این موتور را خریداری کرد.


 
 

لینک های مرتبط:

ساخت بازی, یونیتی, Unity, آموزش بازی سازی, آموزش ساخت بازی, Unity اموزش, بازی سازی با unity, آموزش نرم افزار unity 3d, آموزش فارسی یونیتی, کتاب فارسی یونیتی, دانلود آموزش یونیتی فارسی, دانلود یونیتی, آموزش برنامه unity, اسکریپت نویسی در یونیتی, محاسبه فاصله در unity, amirmax304, آموزش فارسی unity, ساخت جوی آب, دانلود اموزش بازی سازی با یونیتی 4 حرفه ای, دانلود مدل برای unity, ساخت بازی اندروید با یونیتی, کتاب آموزش نرم افزار unity, دانلود تکسچر برای یونیتی, کتاب آموزش نرمفزار unity, آموزش ساخت بازی با unity 3d, آموزش برنامه نویسی UNITY, آموزش کار با یونیتی, اموزش ساخت بازی با یونیتی , 


Kamisha Soft Group- 2006 -2018